Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(6)
Forma i typ
Książki
(4)
Czasopisma
(1)
Fotografie
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Kielce - Multimedialny
(1)
Autor
Górny Tadeusz (1941-2016)
(1)
Konopczyński Marek
(1)
Krawczyk Antoni
(1)
Ratajek Zdzisław
(1)
Strykowski Wacław
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(6)
Przynależność kulturowa
Fotografia polska
(1)
Temat
Muzyka
(2)
Nauczanie
(2)
Aktywność ruchowa
(1)
Aktywność twórcza
(1)
Czasopisma dziecięce
(1)
Czytanie
(1)
Czytelnictwo dziecięce
(1)
Dobro
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Ekologia
(1)
Integracja nauczania
(1)
Internet
(1)
Języki obce
(1)
Klimat klasy
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Książka
(1)
Książka edukacyjna
(1)
Kultura
(1)
Matematyka
(1)
Multimedia
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauka
(1)
Obraz siebie
(1)
Ocenianie szkolne
(1)
Ortografia
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Oświata
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Podręczniki
(1)
Podstawa programowa
(1)
Praca domowa
(1)
Programy nauczania
(1)
Programy szkolne
(1)
Przyroda
(1)
Społeczeństwo
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkoła wiejska
(1)
Sztuka
(1)
Telologia
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie niepełnosprawni umysłowo
(1)
Umiejętności życiowe
(1)
Wieś
(1)
Wojsko Polskie (1944- )
(1)
Zainteresowania czytelnicze
(1)
Zajęcia pozalekcyjne
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: dzieło
Abecadło (czasop.)
(1)
DD Reporter (czasop.)
(1)
Kaczor Donald (czasop.)
(1)
Księżniczka (czasop.)
(1)
Kubuś Puchatek (czasop.)
(1)
Zabawy i Marzenia z Barbie
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Czasopismo polskie
(1)
Fotografie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
6 wyników Filtruj
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Dwumiesięcznik
R.1, nr 1 (1990) - R.2, 2/3 (1991) = R. 44-45.
Forma i typ
Temat
Dziedzina i ujęcie
Od R. 1, nr 2/3 (1990) redaktor naczelny Edward Dulski.
Tytuł według okładki.
Spis treści angielski polski.
Zawartość zasobu Kielce - czytelnia
1990 (vol.1), nr 1-12
1991 (vol.2), nr 1-3
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: s. 11-12 : Profesor Grażyna Helena Rosińska - nota biograficzna / Antoni Krawczyk.
Zawiera: s. 19-26 : Znaczenie encykliki Rerum novarum dla etosu Europy / Zygmunt Zieliński.
Zawiera: s. 27-30 : Książka łaczy narody / Feliks Czyżewski, Lubow Frolak.
Zawiera: s. 31- 38 Literatura krajoznawcza jako świadectwo kultury materialnej i duchowej ziem pogranicza środkowo-wschodniego (na podstawie wybranych materiałów) / Marta Denys.
Zawiera: s. 41- 56 : Praktyka zapisywania kazań podczas ich wygłaszania oraz jej wpływ na publikacje w szesnasto- i osiemnastowiecznej Anglii / Łukasz Romanowski.
Zawiera: S. 55-69 : Duch narodowy polski w drukach muzycznych Michała Kleofasa Ogińskiego w okresie porozbiorowym / Helena M. Choraczyńska.
Zawiera: S. 71-83 : Z dziejów Spółki Akcyjnej "Ostoja" w Poznaniu (1920-1939) / Jerzy Plis.
Zawiera: S. 87-99 : Glosy Kopernika, zagadkowy fragment książki Reinholda i początki optyki nowożytnej / Jarosław Włodarczyk.
Zawiera: s. 101-115 : Angielska literatura grozy z przełomu XVIII i XIX wieku oraz jej związki z koncepcjami naukowymi i filozoficznymi wpoki Oświecenia / Anita Has-Tokarz.
Zawiera: s. 117- 140 : Wielokierunkowy nurt badawczy w książkach Włodzimierza Sedlaka / Teresa Pankowska.
Zawiera: S. 141-150 : Astronomia Wincentego Karczewskiego i jej subskrybenci / Anna Dymmel.
Zawiera: S. 151-166 : Problematyka bibliologiczna na łamach "Kwartalnika Historii Nauki i Techniki" w latach 1990-2005 / Alicja Matczuk, Artur Znajomski.
Zawiera: S. 169-178 : Rola ksiażki w klasztorze / Antoni Krawczyk.
Zawiera: S. Kroniki imbramowickie jako źródło wiedzy o wielopłaszczyznowej działalnosci Klasztoru ss. Norbertanek w Imbramowicach / Beata Skrzydlewska.
Zawiera: S. 191-206 : Książki z oprawami artystycznymi z kolekcji Carla Bechera w Państwowej Bibliotece Rosji / Antoni Krawczyk.
Zawiera: s. 207-210 Paris 1400, Les arts sous Charles VI (1380-1422). Sprawozdanie z wystawy w Luwrze / Arkadiusz Adamczuk.
Zawiera: S. 211- 219 : Uroda książki. Przegląd opraw księgozbioru BU KUL / Jolanta Wasilewska.
Zawiera: S. 223-225 : Wartości terapeutyczne czytelnictwa osób niesłyszacych / Ryszard Tujak.
Zawiera: S. 227-237 : Książka w walce z nałogami / Beata Tworek.
Zawiera: s. 239-240 : Książka jako źródło inspiracji czytelnika niepełnosprawnego / Andrzej Szymczakowski.
Zawiera: S. 243-245 : Aparaty cyfrowe jako uniwersalne narzędzie multimedialne. zarys problematyki / Adam Nowak.
Streszcz. ang., ros.
Brak okładki
Książka
W koszyku
24 fotografie czarno-białe
Zawiera: 1. Strona tytułowa, 2. Fragment uchwały VII Zjazdu PZPR, 3. Działalność oświatowa w wojsku, 4. Centralna Biblioteka Wojskowa, 5. Działalność muzeów wojskowych, oddziałów wojskowych muzeów narodowych i regionalnych w dziedzinie popularyzacji tematyki patriotyczno-obronnej wśród dzieci , młodzieży i dorosłych 6. Kontakty twórców kultury z wojskiem, 7. Organizowanie przez Główny Zarząd Polityczny WP licznych konkursów literackich, plastycznych itp., spotkań autorskich, wycieczek twórców kultury do jednostek wojskowych, 8. Organizowanie w warszawskiej "Zachęcie" jubileuszowych wystaw o tematyce patriotyczno-obronnej, 9. Udostępnianie publiczności ekspozycji dzieł stanowiących przegląd różnych rodzajów i kierunków twórczości plastycznej w salach i salonach wystawowych wojskowych ośrodków kultury, 10. Rozwijanie w wojsku amatorskiej twórczości artystycznej, 11. Aktywność żołnierskich amatorskich zespołów muzycznych, wokalnych, tanecznych, recytatorskich, miłośników filmu, teatru i poezji, 12. Festiwal Teatrów Poezji w Białymstoku, gdzie co roku występują żołnierskie teatry poezji, 13. Wkład w upowszechnianie kultury w środowisku wojskowymi wśród całego społeczeństwa posiadają wojskowe zawodowe zespoły artystyczne : Centralny Zespół Artystyczny WP i 7 zespołów estradowych okręgów wojskowych i rodzajów sił zbrojnych, 14. Zespół Estradowy Marynarki Wojennej "Flotylla", Zespół Estradowy Pomorskiego Okręgu Wojskowego "Czarne Berety", 15. Najpopularniejszą ogólnopolską imprezą artystyczną wojska jest Festiwal Piosenki Żołnierskej w Kołobrzegu stanowiący źródło inspiracji dla kompozytorów i autorów tekstów, 16. Rola orkiestr wojskowych w upowszechnianiu muzyki i piosenki wśród żołnierzy i całego społeczeństwa, 17. Doroczny Festiwal Orkiest Wojskowych w Świeradowie- Zdroju (od 1975 r. w Białymstoku), 18. Rola Klubów Garnizonowych-organizatorów działalności kulturalno-artystyczej, oświatowej i rekreacyjnej dla żołnierzy, rodzin wojskowych, pracowników cywilnych, 19. Wytwórnia Filmowa " Czołówka", 20. Działalność Wojskowej Agencji Fotograficznej, 21. Wydawnictwo Ministerstwa Obrony Narodowej, 22. Prasa żołnierska : codzienna gazeta WP "Żołnierz Wolności " i tygodnik ilustrowany "Żołnierz Polski", 23. Wojskowa sieć ośrodków kulturalno-oświatowych : kluby okręgowe, garnizonowe, żołnierskie i świetlice, 24. Przyznawanie twórcom kultury posiadającym dorobek w dziedzinie wojskowo-obronnej Nagrody Ministra Obrony Narodowej, a przez Ministra Kultury i Sztuki Odznaki "Zasłużony Działacz Kultury",
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF 126 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Zawiera: S. 17-25 : O reformie wczesnoszkolnej po pięciu latach / Zdzisław Ratajek.
Zawiera: S. 27-33 : Reforma systemu edukacji w świetle dokumentów edukacyjnych Unii Europejskiej / Marzena Pękowska.
Zawiera: S. 35-45 : Programy jako jeden z czynników powodzenia reformy edukacji wczesnoszkolnej / Maria Jakowicka.
Zawiera: S. 47-59 : Stymulowanie aktywności - przeciwdziałanie bezradności matematycznej ucznia / Gustaw Treliński.
Zawiera: S. 61-71 : Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna - retrospektywny przegląd różnych koncepcji / Lidia Pawelec.
Zawiera: S. 73-78 : Nauczyciele o programach do kształcenia zintegrowanego i ich obudowie / Anna Struzik.
Zawiera: S. 79-83 : Podręczniki w zreformowanej edukacji wczesnoszkolnej / Małgorzata Drost.
Zawiera: S. 85-93 : Wybrane założenia Podstawy programowej a praktyka szkolna / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 95-102 : Poziom wiedzy ekologicznej uczniów kończących etap edukacji wczesnoszkolnej / Mirosława Parlak.
Zawiera: S. 103-109 : Trudności wychowawcze : ciągłość i zmiana od nauczania początkowego do gimnazjum / Beata Komorowska.
Zawiera: S. 111-115 : Problemy oceniania uczniów w edukacji wczesnoszkolnej - założenia i rzeczywistość / Katarzyna Pluta.
Zawiera: S. 117-123 : Edukacja medialna w kształceniu wczesnoszkolnym / Tatiana Kłosińska.
Zawiera: S.125-130 : Efektywność edukacji środowiskowej w zintegrowanym systemie kształcenia wczesnoszkolnego / Mirosława Parlak, Lidia Pawelec.
Zawiera: S. 131-135 : Funkcjonowanie dziecka w roli ucznia - wnioski z doświadczeń reformy edukacji wczesnoszkolnej / Irena Stańczak.
Zawiera: S. 137-141 : Rola i miejsce pracy domowej w kształceniu zintegrowanym / Renata Reclik.
Zawiera: S. 143-147 : Praca domowa uczniów klas początkowych w opinii nauczycieli, rodziców i uczniów / Anna Winiarczyk.
Zawiera: S. 149-152 : Rola pozalekcyjnych i pozaszkolnych zajęć ruchowych w edukacji motorycznej dzieci w młodszym wieku szkolnym / Magdalena Lelonek, Małgorzata Markowska.
Zawiera: S. 153-158 : Środowiskowe uwarunkowania efektów pracy szkolnej uczniów na szczeblu edukacji wczesnoszkolnej / Mariola Wojciechowska.
Zawiera: S. 159-163 : Kształtowanie umiejętności życiowych w zintegrowanym nauczaniu początkowym / Agnieszka Linca.
Zawiera: S. 165-170 : Wyznaczniki przyjaznego klimatu szkolnego w edukacji zintegrowanej / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 171-173 : Priorytety reformy kształcenia i ich odbicie w praktyce w edukacji wczesnoszkolnej (zarys problematyki) / Irena Oksińska.
Zawiera: S. 177-193 : Dobro jako podstawowa kategoria wychowania dzieci w młodszym wieku szkolnym / Mieczysław Rusiecki.
Zawiera: S. 195-198 : Niektóre problemy diagnozy auksologicznej uczniów klas niższych / Andrzej Jopkiewicz.
Zawiera: S. 199-205 : Założenia teleologii pedagogicznej wobec zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej / Joanna Karczewska.
Zawiera: S. 207-214 : Komunikacja w szkole jako czynnik rozwoju i twórczej aktywizacji działalności dziecka z perspektywy psychologicznej / Irena Pufal-Struzik.
Zawiera: S. 215-224 : Książeczka edukacyjna i jej wykorzystanie w pracy z dziećmi w młodszym wieku szkolnym / Marek Kątny.
Zawiera: S. 225-229 : Poliestetyczne tendencje w edukacji wczesnoszkolnej - właściwy kierunek wzbogacania humanistycznych treści wychowania / Irena Chyła-Szypułowa.
Zawiera: S. 231-234 : Integracyjne tendencje we wczesnoszkolnym nauczaniu języków obcych / Izabela Jaros.
Zawiera: S. 235-239 : Czasopisma uczniowskie szansą na inspirowanie twórczej aktywności dziecka / Iwona Konopnicka.
Zawiera: S. 241-250 : Możliwości wykorzystania współczesnych czasopism dziecięcych w realizacji treści nauczania zintegrowanego (raport z badań) / Beata Korus.
Zawiera: S. 250-257 : Czynniki selekcyjne dzieci na progu zreformowanej szkoły podstawowej / Małgorzata Kwaśniewska, Elżbieta Zyzik.
Zawiera: S. 259-263 : Funkcjonowanie społeczne dzieci rozpoczynających naukę szkolną / Aldona Kopik.
Zawiera: S. 265-270 : Edukacja regionalna w opiniach nauczycieli / Lidia Pawelec, Mirosława Parlak.
Zawiera: S. 271-276 : Specyfika procesu czytania i jego poziom u uczniów kończących pierwszy etap nauki szkolnej (komunikat z badań wstępnych) / Elżbieta Zyzik, Małgorzata Kwaśniewska.
Zawiera: S. 277-280 : Budzenie zainteresowań czytelniczych dzieci w wieku wczesnoszkolnym / Aleksandra Chrzan.
Zawiera: S. 281-287 : Przeciążenie nauką szkolną, poziom rozwoju i stan zdrowia dzieci w młodszym wieku szkolnym (fakty i problemy) / Grażyna Nowak-Starz.
Zawiera: S. 289-298 : Uczeń z niepełnosprawnością umysłową w klasie ogólnodostępnej szkoły podstawowej / Mirosław Rutkowski.
Zawiera: S. 299-304 : O lepszą szkołę wiejską. W kręgu rozważań po reformie systemu oświaty / Mirosław Babiarz.
Zawiera: S. 305-310 : Poprawność ortograficzna pisma uczniów kończących edukację wczesnoszkolną (wnioski z doświadczeń reformy) / Agnieszka Kaczmarczyk.
Zawiera: S. 311-314 : Edukacyjna, wychowawcza i korekcyjna funkcja edukacji muzycznej w pracy z dziećmi młodszymi / Anna Śliwińska.
Zawiera: S. 315-319 : Efekty zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej w świetle wybranych stanowisk i opinii (refleksja krytyczna) / Anna Szkolak.
Zawiera: S. 321-323 : Internet - zagrożenie czy szansa dla współczesnego dziecka (uwagi i opinie) / Kinga Chwastek.
Zawiera: S. 325-328 : Stan wiedzy dzieci na temat Unii Europejskiej jako element wiedzy społecznej dziecka (raport z badań) / Renata Fert.
Zawiera: S. 329-340 : Nauczyciel we współczesnej szkole / Małgorzata Wolska-Długosz.
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja)
Symbol UKD: 376.5(075.8)
Bibliogr. s. 385-398.
Zawiera m.in.: Spotkanie z przestepcą ; Istota twórczej resocjalizacji ; Intuicja i wyobraźnia w praktyce resocjalizacyjnej.
Zawiera m.in.: Między heurystyką a pedagogiką resocjalizacyjną ; Tożsamościowe konteksty twórczej resocjalizacji (spór z postmodernizmem, tania kultura, nowe konteksty pedagogiki resocjalizacyjnej) ; Współczesna mysl resocjalizacyjna - koncepcje i teorie (Koncepcje behawioralne, interakcyjne, wielowymiarowe) ; Resocjalizacja jako nauka o wychowaniu ; Człowiek. Twórcość. Tożsamość. Projektowanie resocjalizacji (człowiek jako sens wychowania, twórczość a resocjalizacja, krótki przegląd teorii twórczości, współczesne nurty pedagogiki kultury - pedagogika twórczości i jej przedstawiciele) ; Tożsamościowe konsekwencje socjalizacji nieletnich (młodzi Polacy a patologie społeczne, socjalizacja a rozwój tożsamościowy człowieka, środowiskowe mechanizmy socjalizacji, socjalizacyjna rola rodziny, socjalizacja a zaspokajanie potrzeb człowieka, socjalizacyjne uwarunkowania empatyczności i agresji.
Zawiera m.in.: Tożsamość nieletnich jako resocjalizacyjna kategoria zmiany ; Identyfikacja tożsamości ; Tożsamość a role społęczne ; Wzory jako narzędzie kreowania tożsamości ; Autoprezentacje nieletnich jako mechanizm zmiany parametrów tożsamości ; Refleksje empiryczne na temat wybranych parametrów tożsamości młodych Polaków ; Wizualizacje tożsamości ; Kreowanie alternatywnej autoprezentacji nieletnich ; Wywieranie wrażenia a wizualizacje tożsamościowe ; Normy i cechy autoprezentacyjne nieletnich ; Wpływ wizualizacji parametrów tożsamości na JA nieletnich.
Zawiera m.in.: Intuicja w procesie twórczej resocjalizacji ; Intuicja w działaniach pedagogicznych ; Intuicja a kreatywność wychowawcza ; Myślebnie intuicyjne ; Metodologiczne podstawy twórczej resocjalizacji ; Podstawowe różnice między koncepcją twórczej resocjalizacji a klasycznie pojmowaną pedagogiką resocjalizacyjną ; Heurystyczny wymiar resocjalizacji ; Metody twórczej resocjalizacji a heurytyczna wizja wychowania.
Zawiera m.in.: Metodyczne konteksty twórczej resocjalizacji ; Struktura i dynamika procesu twórczego w resocjalizacji ; Elemanty strukturalne procesu twórczego ; Etapy procesów przedtwórczych i interpretatywnych ; Dwubiegunowość procesu wychowania resocjalizacyjnego ; Reguła wzajemności a proces wpływu wychowawczego ; Teoretyczne przesłanki wychowania resocjalizacyjnego ; Twórcze postępowanie resocjalizacyjne ; Twórcza resocjalizacja jako sposób wywierania wpływu ; Kulturotechnika a metody twó120614czej resocjalizacji ; Uwarunkowania i ograniczenia twórczego postępowania resocjalizacyjnego ; Twórcza resocjalizacja jako proces i efekt ; Rola kompetencji wychowawczych w kreowaniu wychowanka ; Inne przesłanki skutecznej resocjalizacji.
Zawiera m.in.: Teleologiczne założenia twórczej resocjalizacji ; Zalecenie wszechstronnej diagnozy, komplementarności postępowania, elastyczności postaw pedagogicznych, adekwatnego doboru metody, kreowania wychowanka ; Strategie metodyczne w procesie twórczej resocjalizacji (strategie definicyjne, operacyjne) ; Procedury metodyczne w procesie twórczej resocjalizacji (metodyczne techniki rozwijające, utrwalające, adaptujące, rodzaje i funkcje technik operacyjnych).
Zawiera m.in.: Metody twórczej resocjalizacji ; Metoda Teatru Resocjalizacyjnego (MTR) - Z doswiadczeń Teatru Resocjalizacji "Scena Coda" ; Teoretyczne przesłanki Teatru Resocjalizacyjnego ; Refleksje wokół działalnosci teatralnej ; "Scena Coda" - krótka historia eksperymentu resocjalizacyjnego ; Wyniki eksperymentu ; Podstawowe założenia Metody Teatru Resocjalizacyjnego oraz Metody Resocjalizacji przez Sport (przesłanki osobowe, organizacyjne, etapy działalności).
Zawiera m.in.: Drama jako metoda wspomagająca proces resocjalizacji (pedagogiczne zaożenia dramy, podstawowe techniki dramowe) ; Terapia przez muzykę jako metoda wspomagająca proces resocjalizacji (rodzaje muzykoterapii, przebieg resocjalizacyjnych zajęć muzycznych, muzykoterapia alternatywna) ; Plastyka jako metoda wspomagająca proces resocjalizacji (wychowanie plastyczne, celowość resocjalizacji przez plastykę) ; Psychodrama i socjodrama jako metody wspomagające proces resocjalizacji (procedury psychodramatyczne, psychodrama, cele, struktura i role resocjalizacyjnych zespołów psychodrmataycznych i socjodramatycznych).
Zawiera m.in.: Między teorią a praktyką twórczej resocjalizacji ; Uwarunkowania efektywności form wychowawczych w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich ; Założenia badań i pytania badawcze ; Przegląd form i działań wychowawczych w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich ; Poziom zaangażowania wychowanków w proponowane formy zajęć (biografie nieletnich a poziom zaangażowania w zajęcia wychowawcze, biografie wychowanków a wybory form zajęć wychowawczych) ; Efektywność realizowanych zajęć w opinii wychowanków ; Formy wychowawcze a możliwości readaptacji społecznej wychowanków.
Zawiera m.in.: Wybrane formy działań socjalizacyjno-kulturowych w placówkach penitencjarnych ; Program socjalizacji kulturą na przykładzie Ośrodka Działań Kulturalnych przy Zakładzie Karnym w Siedlcach ; Więzienna twórczość literacka oraz współpraca z instytucją kultury na przykładzie Zakładu Karnnego we Włocławku ; Satyryczna działalność plastyczna jako alternatywa wychowawcza na przykładzie Aresztu Śledczego w Łodzi ; Aktywność w poznawaniu przyrody jako metoda wspomagająca resocjalizację skazanych na przykładzie Zakłądu Karnego w Grądach Woniecko ; Więzienna działalność teatralna na przykładzie Teatru "Po Drodze...", działającego przy Zakładzie Karnym w Kłodzku ; "Czarna Owca. Skazani na ochronę przyrody". Projekt resocjalizacyjno-oswiatowy realizowany w Zakładzie Karnym w Wołowie ; Więzienny program kulturalno-wychowawczy "Sztuka za kratą" - Areszt Śledczy w Kielcach ; Zakazane Twarze - prawdziwe historie życia mężczyzn z więzienia". Projekt psychodramowy realizowany w Oddziale Zewnętrznym Bemowo przy Areszcie Śledczym Warszawa Białołęka.
Zawiera m.in.: Zakończenie - od resocjalizacji naprawczej do kreująco-rozwojowej ; Resocjalizacja a wpływ społęczny ; Nowy wymiar pedagogiki resocjalizacyjnej ; Teoria i praktyka resocjalizacyjna. W poszukiwaniu konsensusu.
Zawiera m.in.: Scenariusz spektaklu "Tam na drugim brzegu" ; Projekt dramowy "Coś o Kacprze" ; Przykładowe techniki psychodramatyczne wspierające proces resocjalizacji ; przykładowe techniki socjodramatyczne wspierające proces resocjalizacji ; Ćwiczenia warsztatowe podnoszące samoocenę ; Ćwiczenia rozwijające umiejetności komunikacyjne.
Streszcz. ang., niem., ros. Spis treści także ang., niem., ros.
Autorska koncepcja nowoczesnego podejscia do resocjalizacji nieprzystosowanych społęcznie nieletnich. Książka zawiera praktyczne przykłady metod twórczej resocjalizacji, kulturotechniczne formy działań resocjalizacyjncyh w placówkach penitencjarnych (teatr, sport, działalność plastyczna i literacka, terapia przez muzykę), uwarunkowania efektywności form wychowawczych w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy ref.
Zawiera: Media i edukacja we współczesnym społeczeństwie ; Media wyznacznikami przemian.
Zawiera: Alfabetyzacja w nowym tysiącleciu / Rune Pettersson. Edukacyjne wyzwania społeczeństwa informacyjnego / Józef Bednarek. Media dla demokracji czy demokracja w mediach / Mikołaj Ł. Lipowski. Nowoczesna edukacja a kształt globalnego społeczeństwa informacyjnego / Jolanta Zielińska. Przemiany komunikacyjne a edukacja / Bogdan Brycki. Komputer i wolność / Grażyna Penkowska. Etyka w mediach / Mirosława Wawrzak-Chodaczek.
Zawiera: Rola mediów w wychowaniu i socjalizacji.
Zawiera: Rola mass mediów w kształtowaniu przez dziecko obrazu świata / Jadwiga Izdebska.
Zawiera: Wpływ gier i programów komputerowych na dzieci/ Marek Sokołowski. Wpływ mediów na kształtowanie wizerunku i stosunku do ciała u dorastającej młodzieży / Jadwiga Kwiek. Korzystanie z mediów masowych przez gimnazjalistów / Katarzyna Pokorna-Ignatowicz, Małgorzata Lisowska-Magdziarz, Teresa Sławińska. Japońska manga i jej skutki pedagogiczne / Małgorzata Więczkowska. Jakim odbiorcą treści telewizyjnych jest młodzież / Maria Krzyśko. Funkcje reklamy w społeczeństwie / Jolanta Urbańska. Fan i idol w Bravo - o pewnych wzorcach zachowań / Wojciech Kajtoch.
Zawiera: Media w edukacji kulturalnej.
Zawiera: Kulturotwórcze i edukacyjne funkcje mass mediów / Janusz Gajda. Media a aktywne uczestnictwo młodzieży w kulturze muzycznej / Agnieszka Iwanicka. Media a edukacja kulturalna dzieci i młodzieży / Aleksandra Jankowska. Środki masowej komunikacji a emancypacja kobiet / Barbara Kijewska.
Zawiera: Media a edukacja zdrowotna.
Zawiera: Media a opieka paliatywna/ Iwona Oskędra, Wojciech Klapa. Rola radia lokalnego w edukacji zdrowotnej/ Anita Orzeł, Iwona Okrędra, Wojciech Klapa. Wpływ telewizji na kształtowanie postaw zdrowotnych młodzieży/ Wojciech Klapa, Anita Orzeł. Propagowanie zachowań prozdrowotnych w prasie poznańskiej/ Leszek Rębała, Ewa Skrbeńska.
Zawiera: Media w nowoczesnym kształceniu ; Media w edukacji szkolnej.
Zawiera: Szkoła w erze cyfrowej, czyli poza lekcję, książkę i kredę / Tomasz Goban-Klas. Status i trendy mediów edukacyjnych w szkołach amerykańskich / Michael Molenda. Edukacja i media w zreformowanej szkole / Eugeniusz Kameduła. Przegląd inicjatyw badawczych włączonych w program ewaluacji systematycznej / Francis Dwyer. Wpływ wzrokowej i słuchowej prezentacji tekstu na uczenie się/ Sema Karakelle. Walory komputerowego wspomagania procesu kształcenia / Maria Kozielska.
Zawiera: Komunikacja interakcyjna człowieka z komputerem w procesie kształcenia / Stanisław Juszczyk. Komputer w edukacji dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się / Żanetta Kaczmarek. Wpływ nowych technologii na zmianę stylu nauczania matematyki / Krystyna Dałek. Zastosowanie internetu w edukacji szkolnej/ Rafał M. Socha. Komputerowy zbiór doświadczeń chemicznych w kształceniu przyrodniczym / Andrzej Burewicz, Piotr Jagodziński. Chemia z elementami ekologii. Podręcznik multimedialny do gimnazjum / Hanna Gulińska. Komputer sojusznikiem nauczyciela w edukacji plastycznej dziecka / Katarzyna Paliwoda. Media w szkolnym wychowaniu fizycznym / Andrzej Nowak, Regina Posmyk.
Zawiera: Media narzędziami pracy nauczyciela.
Zawiera: Czy pedagogika i edukacja powinny uwzględniać prawo Moore'w rozwoju mediów / Teksty i obrazy. Tworzenie znaczeń podczas nauki przetwarzania obrazu cyfrowego / Karl-Heinz Himmelmann, Antoni Zając. Prezentacja multimedialna w edukacji / Dariusz Grygrowski. Internetowe bazy wiedzy w aspekcie systemów autorskich / Danuta Morańska. Internetowe programy do nauczania chemii / Andrzej Burewicz, Małgorzata Miranowicz. Edukacyjne zastosowanie DHTML, wspomagające proces nauczania / Zdzisław Polkowski. Elektroniczny podręcznik informatyki medycznej dla studentów działających w trybie on-line / Rafał Koczorowski, Robert Rudowski. Wideo jako czynnik korygujący samoocenę nauczycieli wychowania fizycznego / Regina Posmyk, Andrzej Nowak.
Zawiera: Media w edukacji zdalnej.
Zawiera: Telewizja publiczna w edukacji zdalnej / Ewa Chrabąszcz-Smoczyńska. Nauczanie projektowania kształcenia przez internet: współpraca i interakcja / Robert Muffoletto, Anna Wach. Project E-Study Europe jako przykład praktycznej realizacji edukacji przez media / Tomasz Turek, Janusz Sobczyk. Multimedia w zdalnym przekazie edukacyjnym / Paweł Topol. Multimedialne systemy edukacji zdalnej / Rafał Michałowski. Uwarunkowania i propozycje kształcenia na odległość / Anna Pilichowska.
Zawiera: Media w samokształceniu.
Zawiera: Samokształcenie a technologia informacyjna / Kazimierz Wenta. Interakcje dzieci z multimediami a uczenie się języka obcego / Stanisław Dylak, Danuta Kaczmarska.
Zawiera: Łatwość, szybkość i dostęp postawy i doświadczenia odnośnie do słowników komputerowych / Włodzimierz Sobkowiak. Wybrane psychologiczne aspekty użytkowania aplikacji komputerowych / Henryk Noga. Problemy badań użytkowników hipermedialnych systemów informacyjnych / Stanisław Skórka. Wykorzystanie techniki audiowizualnej do samokontroli i samooceny / Beata Zych.
Zawiera: Media w kształceniu specjalnym.
Zawiera: Rola mediów w procesie kształcenia uczniów upośledzonych umysłowo / Zenon Gajdzica. Opinie logopedów na temat wykorzystania komputera w terapii / Joanna Gruba. Algorytm programu komputerowego wspomagającego uczenie się rachunku macierzowego przez niewidomych / Ewa Marzec.
Zawiera: Kryteria i metody oceny mediów.
Zawiera: Kryteria oceny edukacyjnych programów komputerowych do nauki czytania / Barbara Majkut-Czarnota. Płaszczyzny znaczeniowe programu telewizyjnego i ich percepcja / Marian Michałowski. Media w układzie modułowym i ich kontekst pedagogiczny / Stanisław Klimaszewski. Rola interfejsu użytkownika w komunikacji interakcyjnej ucznia z komputerem / Piotr Gruba. Wielkość czcionki hipertekstu a zapamiętywanie treści / Marek Hellada, Piotr Karaś, Andrzej Łukasik.
Zawiera: Edukacja czytelnicza i medialna w reformowanej szkole.
Zawiera: Jak realizować edukację czytelniczą i medialną / Anna Iwicka-Okońska, Bogusława Walentyna. Kino końca wieku - pytania do edukacji medialnej / Mariusz Kąkolewicz. Specjalistyczna klasa dziennikarsko-medioznawcza w szkole średniej / Małgorzata Lisowska-Magdziarz. Propozycja celów i treści nauczania informatyki dla potrzeb edukacji medialnej / Marek Gawrysiak. Autoskopia w środowisku akademickim jako narzędzie edukacji medialnej / Monika Kostka. Edukacja czytelnicza i medialna w szkole i przedszkolu / Barbara Lekarczyk-Cisek. Przygotowanie uczniów do korzystania z Internetu w średniej szkole ogólnokształcącej / Dobrosław Bilski. Przygotowanie szkół do realizacji edukacji czytelniczej i medialnej / Ryszard Pęczkowski, Marta Wrońska. Realizacja edukacji czytelniczej i medialnej w I roku reformy / Anna Krawczuk.
Zawiera: Kompetencje i kształcenie medialne nauczycieli.
Zawiera: Formy kształcenia nauczycieli edukacji czytelniczej i medialnej/ Hanna Batorowska. System kształcenia nauczycieli technologii informacyjnej i edukacji medialnej/ Bronisław Siemieniecki. Media a kompetencje edukacyjne nauczycieli języka polskiego/ Elżbieta Perzycka. Czynniki determinujące funkcjonowanie nauczyciela w skomputeryzowanej szkole / Andrzej Marek Zemła. Kultura informatyczna nauczycieli szkół podstawowych/ Arkadiusz Wąsiński. Technologie informacyjne w edukacji nauczycieli/ Irena Pulak.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej